METODE

Mim og gæt

Eleverne mimer på skift et fagligt indhold, som gættes af de andre elever.

Metoden træner eleverne i at omsætte et fagligt indhold til et kropsligt udtryk.

1

Eleverne får eller laver selv sætninger, ord, begreber eller lignende inden for et givent emne. Én sætning/ord/begreb pr. post-it.

2

Eleverne trækker individuelt én post-it.

3

Eleven får tænketid.

4

Eleven mimer indholdet for gruppen eller klassen.

5

Gruppen/klassen gætter, indtil de har gættet rigtigt, eller til tiden er gået. 

6

Der gentages fra trin 2, indtil der ikke er flere post-its, eller til tiden er gået.

Didaktiske fif:

  • Metoden kan med fordel laves i grupper, så flere elever aktiveres. 
  • Hvis det er for svært for en elev at mime det, der står på lappen, så kan eleven evt. trække en ny.
Tags: Mime, gætte
Inspireret af Cooperative Learning v/ Spencer Kagan.
Du skal være logget ind for at bruge denne funktion

ORGANISERING:

  • Individuel
  • Gruppe
  • Klasse

VÆRKTØJER:

Post-its