METODE

Ind – tænk – ud

Eleverne præsenteres for et fagligt indhold, som de tænker over, inden de formulerer deres egen forståelse af det faglige indhold (input-tænk-output).

Metoden træner eleverne i at bearbejde viden fra video, oplæg, podcast mv. på forskellige måder.

1

Uddel arbejdsarket Se, hør, mærk som eleverne skal bruge til deres notater.

2

Eleverne læser/ser/lytter til et fagligt indlæg, en video, en lydfil eller noget fjerde. 

3

De får tid til at tænke og noterer på arbejdsarket Se, hør, mærk:

  • Hvad ser du?
  • Hvad hører du?
  • Hvad mærker du?
  • Hvad får du lyst til at sige?
  • Hvad kommer du til at tænke på?
  • Hvad får du lyst til at undersøge eller gøre?

Didaktiske fif:

Tags: Lytte, se, mærke, tænke
Inspireret af HOT-maps ved Pam Hook.
Du skal være logget ind for at bruge denne funktion

ORGANISERING:

  • Individuel

VÆRKTØJER:

  • Skriveredskaber