Eleverne undersøger, hvem og hvad Tekstilrevolutionen er, og de udvikler en idé til at hjælpe Tekstilrevolutionen med deres mission.
Intentionen er, at eleverne får et konkret og kreativt indblik i en af tekstilbranchens aktører, der kæmper for at skabe en positiv forandring i tekstilbranchen.
Eleverne leger med navnet Tekstilrevolutionen med metoden Ordmodellering. De opdeler det sammensatte ord i to (‚tekstil‛ og ‚revolution‛), og finder på så mange synonymer som muligt til hver af ordene.
Eleverne kombinerer synonymerne sammen til nye ord og afprøver så mange sammensætninger som muligt for at styrke deres forståelse for, hvad Tekstilrevolutionen beskæftiger sig med og arbejder for.
De undersøger i grupper websitet Tekstilrevolutionen.dk og besvarer følgende spørgsmål ved at tage noter:
Med metoden Brainstorm med kunstig intelligens kommer grupperne op med idéer til, hvordan de kan hjælpe Tekstilrevolutionen med at nå ud med deres budskaber og iscenesætte sig selv. Mangler grupperne idéer, eller har de brug for inputs til at prompte, kan de anvende en eller flere af disse:
Grupperne vælger blandt deres idéer at lave et hurtig bud på deres produkt med metoden Prototyping. Giv eleverne en kort tidsfrist, så deres prototype bliver en „quick and dirty‟ konkretisering af deres idé.