Eleverne præsenterer deres frembringelser (idéer, prototyper, produkter) ved et bord for en række gæster udefra. Gæsterne giver feedback og rykker videre til et nyt bord.
Intentionen er, at give eleverne mulighed for at præsentere deres arbejde kort og præcist i en tryg ramme og træne deres evne til at modtage og bruge feedback konstruktivt.
Eleverne forbereder en præsentation af deres idé, prototype eller produkt med metoden Elevatortale. De klargører et bord og vælger, hvilke visuelle hjælpemidler (slides, plancher, tegninger, fysiske modeller mv.), de vil anvende for at understøtte deres præsentation.
Hver gruppe sidder ved et bord og præsenterer for en gruppe gæster. Præsentationen varer 3-5 minutter, mens gæsterne skriver deres feedback på post-its (et feedbackpunkt per post-it). Ring med en klokke eller andet, når tiden er gået.
Gæsterne giver på skift feedback med metoden 4-feedback til eleverne. Gæsterne placerer løbende eller afslutningsvis deres post-its på 4-feedback (arbejdsark) skemaet. Ring med en klokke eller andet, når tiden er gået.
Eleverne takker for feedbacken. Gæsterne takker for præsentationen og rykker til videre til en ny gruppe.
Igangsæt en ny præsentations- og feedbackrunde.
Der fortsættes et på forhånd aftalt antal runder.
Saml op med eleverne og gæsterne. Invitér gæsterne til at komme med noget generel feedback til, hvad de har set og hørt.
Gæsterne takkes og eleverne kigger på den feedback, som de har modtaget.