Eleverne deler sig op i deres gruppe, så en eller flere præsenterer deres idé eller løsning ved deres bord, mens de andre elever går rundt og lytter til de forskellige præsentationer.
Metoden understøtter elevernes evne til at formidle deres idéer klart, lytte aktivt til andres præsentationer og stille opklarende spørgsmål.
Eleverne klargør deres præsentation ved at rydde op på bordet og stille deres frembringelser frem. Frembringelser kan være beskrivelser, tegninger, prototyper mv.
Hver gruppe vælger en eller to elever, der bliver ved bordet og præsenterer deres idé eller løsning for de elever, der kommer forbi.
Præsentationsrunde 1 sættes i gang. De andre elever i gruppen går rundt og lytter til de andre gruppers præsentationer, mens værterne får besøg af elever fra de andre grupper. De besøgende elever må gerne sprede sig og stille opklarende spørgsmål til præsentationen, men de må ikke overtage præsentationen.
Ring med en klokke eller giv signal, når det er tid for gæsterne at gå videre til et nyt bord.
Efter et aftalt tidsrum byttes rollerne, så de elever, der før præsenterede, nu går rundt og lytter og omvendt.
Processen fortsættes i et aftalt tidsrum. Ring med klokken og bed de elever, der er på besøg, om at vende tilbage til deres egen gruppe.