METODE

3-2-1-evaluering

Eleverne reflekterer over, hvad de har lært ved at skrive 3 ting, de ved mere om, 2 ting, de vil fortælle andre om, og 1 ting, de vil anvende.

Metoden får eleverne til at reflektere over læreprocessen, og hvad de har lært.

1

Udlevér arbejdsarket 3-2-1-evaluering til eleverne. 

2

Eleverne udfylder individuelt og i stilhed arbejdsarket.

3

Eleverne deler, hvad de har skrevet, med en makker.

Didaktiske fif:

  • Giv evt. eleverne en tidsramme på fx 15 minutter til at arbejde med evalueringen.
  • Anvend evt. metoden Makker-match til at danne makkerpar.  
  • Metoden kan også gennemføres stående med eller uden arbejdsark. Eleverne finder sammen med en anden elev og deler 3 ting, de ved mere om (første punkt) og på signal videre til en anden, hvor de deler det næste punkt osv.
  • I stedet for at dele med en makker, kan udvalgte elever dele nogle af deres svar med hele klassen.
  • Metoden anvendes bl.a. i aktiviteten Udregn CO2-udledningen af din transport.
Tags: Reflektere, evaluere
Du skal være logget ind for at bruge denne funktion

ORGANISERING:

  • Individuel

VÆRKTØJER:

-